apolas lermi(abdurrahman lermioğlu) aslen trabzon tonyalı olan gitarı ve sesini müthiş bir biçimde birleştiren(birde ekinin kemençesi tabi)(bkz: ekin uzunlar) kültürümüzün destekçisi sanatçılarımızdan değerli bi insandır.kibir ve enaniyetin olmadığı aksine son derece cana yakın ve sempatik bir kardeşimizdir.apolas lermi gerçek adı değil sahne adıdır.bi takım sebeplerden dolayı şuan için sadece bu sahne adını kullanmaktadır.bence mutlaka dinlenilmesi ve destek verilmesi gereken değerlerimizdendir aşşağıda ufak bi biyografisini paylaştım.
köylü bir ailenin çocuğu olarak trabzon’da doğdu. ılköğretimi trabzon’da, liseyi ise bazı sosyal nedenlerden dolayı göç etmek zorunda kaldığı ıstanbul’da okudu. şu an ışletme bölümü son sınıf öğrencisi olarak üniversite eğitimine devam etmektedir.
müziğe lise yıllarında tanıştığı tuncelili bir arkadaşının da etkisiyle bağlama çalarak başladı. daha sonra klasik gitar, kemençe ve elektro gitar ile ilgilendi. akademik ya da özel olarak müzik eğitimi almadı. lise yıllarında farklı dillerde etnik müzikle ilgilenen birçok amatör müzik grubuyla çalıştı. çeşitli konser sahnelerinde ve barlarda birlikte çaldığı müzisyenlerden öğrendikleriyle kendisini geliştirdi. bu dönemden beri arkadaşlarının taktığı bir lakap olan ? apolas ? adıyla tanınmaktadır. bu isim, herhangi bir dile ait değildir ve özel bir anlam taşımamaktadır. sahne adı olarak kendisiyle özdeşleşmiştir.
profesyonel olarak ilk ciddi sahne tecrübesini, protest müzik yapan bir grup olan grup munzur ile çalışarak yaşadı. türkiye ve avrupa’da birçok konser organizasyonuna katıldı. bir süre sonra bu gruptan ayrıldı ve ?fadime kimdir? adlı kitaba kabul edilen makalesinin de etkisiyle ayşenur kolıvar ile tanıştı. karadeniz müziğinde tanınması daha çok bundan sonra gerçekleşti. bu dönemde doğu karadeniz müziği ve kültürü üzerine araştırmalar yapan helesa projesı?nde yer aldı. aynı zamanda lazca rock müzik yapan teona grubuyla da bir süre çalıştı. ayrıca yine çeşitli tarzlarda karadeniz müziğine ve kültürüne emek veren birçok kişiye eşlik etti ve halen de etmektedir.
siyasi, kültürel ve sosyal olarak birbirine zıt ortamlarda müzik yapmanın zorluğu ve tecrübesiyle kendi tarzını oluşturma çabası içerisinde sahne hayatına şu anda da devam etmektedir. ayrıca; gelecek dönemde gerçekleştirmeyi düşündüğü bireysel projeleri için, özellikle trabzon ve çevresinin kültürel yapısıyla ilgili araştırmalar yaparak altyapı çalışmalarını sürdürmektedir