# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P Q R S Ş T U Ü V W X Y Z
Sanatçı Detay Şarkı Sözleri Albümleri

Uriah Heep


Uriah Heep Hakkında

1967 yilinda ingiltere’de mick box adinda bir delikanli, hem futbola hemde rock müzige ilgi duymakta, jimi hendrix’e ve onun gitar ustaligina özenmektedir. ayni yil, ilk grubu “stalkers”i kurar. solistleri grubu terkedince, davulcu roger penlington, kuzeni dave’i mick’e önerir. iste bu dave ; efsane “david byron”dur. box/byron birlikteligi böyle dogar. ikili müzik adina birlikte çok iyi seyler yapabileceklerini o yil kesfederler. ugrasmakta olduklari islerini birakip, müzikle profesyonelce ugrasmaya karar verir ve hemen yeni gruplarini kurarlar. yeni grubun adi “ spice”dir. bu degisiklige david’de uyar ve “garrick” olan soyadini “byron” olarak degistirir. the gods’dan transfer davulcu “alex napier” ile kadro tamamlanir. bu kadro ile çesitli kluplerde , salonlarda konser verirler, dönemin ünlü parçalarini çalarlar, taa ki 1969 sonlarinda gerry bron ile tanisincaya kadar. beatles için george martin ne ise, uriah heep için’de gerry bron o’dur. bron, grubun siradan bir rock’n roll band olmadigini farketmistir. daha çok dinleyiciye ulasmalari gerekmektedir. bunun’da yolu plak yapmaktan geçmektedir. bron, grubu yenileme çalismalarina adindan baslar. 1969 yilsonu, charles dickens’in 100. ölüm yilidir ve ingiltere’de her yerde onun adi geçmektedir. bron’da c. dickens’in – “david copperfield” romaninda bir kahramanin adindan esinlenerek gruba yeni bir ad önerir ; “ uriah heep ! bu ad, tüm grup elemanlarinca benimsenir ve efsane’nin baslangici olur. uriah heep, ilk plaklarinin çalismalarina baslar ve albümün yarisini kaydederler, ancak birseylerin eksik oldugunun farkindadirlar. eksik olanin box’in gitarini ve david’in vokalini tamamlayacak bir “hammond” ! sesi olduguna kara verir ve gruba bir klavyeci aramaya baslarlar. paul newton ile birlikte “the gods”da klavye çalan “ken hensley”den daha iyisini’mi bulacaklardir ? ken hensley, çok iyi bir klavyeci ve hammond ustasi olmasinin yanisira mellotron’u ve o yillarda müzik dünyasina çok yeni giren “moog”u da çok iyi kullanmaktadir. bunlarin yaninda çok iyi gitar çalmakta ve sarki söylemektedir. ken, uriah heep’in aradigi klavyeciden çok fazlasidir aslinda grup için ! ( o, uriah heep’in herseyi olacaktir. ) albümün tamamlanmasina yakin davul el degistirir ve nigel olsson ile ilk albümlerini tamamlarlar. uriah heep’in bu ilk albümünün adi “ very ‘eavy… very ‘umble ” olarak seçilir ve 19 haziran 1970’de piyasaya verilir. albüm otoritelerden fazla ilgi görmez. en dikkat çekici parçalari “gypsy” , “i’ll keep on tryin” ve king crimson’un progresif parçalarini an?msatan, “wake up” olarak kabul edilir. yine’de ilk uriah heep albümü ve grup, çok farkli, olumlu ya da acimasiz elestriler alir. hele-hele “ üçüncü sinif jethro tull” benzetmesine, mick box’un yaniti ilginçtir; -“ müzigimiz üçüncü sinif jethro tull sound’una benzetiliyor, ancak bizim grupta kimse flüt çalamiyor ve tek ayak üzerinde durabilen kimse yok” ! tüm elestrilere ragmen uriah heep yoluna devam edecektir. box/byron/hensley birlikteligi olgunlasmis ve meyvalarini vermektedir. bu bir tür kimya’dir ve sonuçlarini ikinci albümde verir. uriah heep’in ikinci albümünün adi “salisbury”dir ! albüm adini, 16 dk.lik ayni adli uzun parçadan almaktadir. salisbury, yer-yer yayli ve nefesli sazlarla süslenen, orkestral bir parçadir ve grubun yaratici kimyasinin simgesidir. ancak ne yazikki, ingiliz müzik basini bu albüm için’de sessizligini sürdürür. salisbury’nin degeri daha sonra anlasilacak, senfonik ögelerin kullanildigi bu albüm, grubun basyapitlarindan biri olarak kabul edilecektir. ayni yil, ilk kez bir amerika turnesi’de yaparlar. salisbury’de çalan davulcu “keith baker”, yerini “ian clarke”a birakir. amerika turnesinde “three dog night” ile birlikte ilk kez 20,000 kisiye çalarlar. 1971 yilinin yaz aylarinda plak sirketlerini degistirir ve “bronze”a geçerler. temmuz 1971’de üçüncü albümleri için stüdyoya girerler. yeni albümün kapak fikri mick box’dan gelir, bir “ayna” ! verilmek istenen mesaj, albüme bakan kisinin kendi yansimasini görmesidir. uriah heep’in yeni albümünün adi “look at yourself ”dir ! album, “look at yourself” , “ tears in my eyes” ve “july morning” gibi hit parçalari ile sonunda adindan söz ettirir. albümde uriah heep’e afrikali grup “osibisa”da eslik eder. ayrica “manfred mann” ; july morning’de moog çalar. özellikle bu parça, elestirmenler tarafindan “deep purple-child in time” ve “led zeppelin-stairway to heaven” parçalari ile ayni kefeye konur. albüm, ingiliz müzikseverler tarafindan bekledigi ilgiyi görür ve listelerde 39.’luga kadar yükselir. benzer liste basarilari, basta almanya olmak üzere diger avrupa ülkelerinde ve amerika’da da kendini gösterir. 1972 yilina yaklasildiginda artik uriah heep müzigi iyice oturmustur. box / byron / hensley üçlüsü her konuda çok iyi anlasmaktadirlar, ancak di?ger ikisi için ayni seyi söylemek olasi degildir. ilk degisiklik bas gitar’da olur, paul newton’un yerine “mark clarke” gelir. hemen ardindan davulcu ian clarke grubu terkeder. yeni davulcu arayislarina «the gods»un davulcusu «lee kerslake» yanit verir ve 23 kasim 1971 tarihinde heep’li olur. kerslake bu tarihten günümüze, uriah heep’in box’dan sonra en eski elemani olacaktir. bu degisikligin hemen ardindan, bas’da bir degisiklik olur ve clarke’in yerine yeni zellanda’li basçi «gary thain» geçer. thain, kendine ait bir stili, çalis teknigi olan virtüöz bir basçidir. kerslake ve thain’in gelmesi ile efsane kadro olusur ve uriah heep gerçek kimligine kavusur. yeni bir albümün’de zamani gelmistir artik. 1972 y?l? mart,nisan aylarinda stüdyo’ya girerler ve mayis’da yeni albüm piyasaya verilir. uriah heep’in dördüncü albümünün adi “demons and wizards ” dir !. gerçekten’de uriah heep adini çok genis kitlelere ulastiran,uluslar arasi basarisini kanitlayan bir albüm olur «d&w» . mistik bir dünya’nin ve sürrealistik fantazi’lerin anlatildigi albümün kapagini «roger dean» tasarlar. albümdeki birkaç klasik parçanin yaninda, «the wizard» ve «easy livin» 45’lik olarak piyasaya sürülür ve büyük basari kazanir. albüm 11 hafta listelerde kalir ve 20.’lige kadar çikar. «easy livin» ilk kez amerika listelerine girer. uriah heep hizini almis yoluna devam etmektedir artik. müthis bir uyum içerisinde üretmeyi sürdürürler, yapacak çok isleri vardir. ayni yil?in eylül ve ekim aylarini stüdyoda geçirirler, ortaya yeni bir heep klasigi çikacaktir. grubun 5. albümünün adi “the magicians birthday” dir ! ve kasim 1972’de piyasaya verilir. 6 aylik aradan sonra «d&w«‘n basarisini yakalar ve geçerler. kapagi yine roger dean tasarlar. albümdeki parçalarin tümü birbirinden güzeldir. «sunrise» , «blind eye» , «sweet loraine» , ve 10,5 dakikalik progresif bir yorum içeren kapanis parçasi «magicians birhday» «tales» ve «rain» gibi balad’lar, albümü uriah heep klasikleri arasina katar. gerek avrupa’da gerekse amerika’da listelerde uzun süre kalirlar. uriah heeep, canli sahne performanslari ile de izleyicilerini costurur ve adlarindan çok söz ettirirler. hensley’in önerisi ile art?k bir «live» albüm yapma zamani gelmistir. ocak 1973’de ingiltere turneleri sirasinda, «birmingham odeon tiyatrosunda» verdikleri konserin kayitlarindan, 2 lp’den olusan bir double albüm hazirlanir ve haziran 1973’de piyasaya verilir. grubun bu ilk konser albümünün adi “live 1973 ” dir ! . albüm gerçekten’de çok basarili olur. 1 milyon’dan fazla satar. ( günümüzde en basarili live albümler siralamasinda ilk siralarda yer almaktadir ). bu albümün piyasaya verildigi 73 yazinda uriah heep fransa’da stüdyoya girer. ?ngilteredeki bazi vergi sorunlari nedeni ile yeni albümün kayidini paris yakinlarindaki «the chateau d’herouville»de yaparlar. adindan anlasilacagi gibi burasi tarihi bir sato ve ayni zamanda gelistirilmis bir kayit stüdyosu’dur. asil ilginç olan, ayni zaman dilimi içerisinde jethro tull grubunun’da burada a passion play albümlerinin kayitlarini gerçeklestirmeleridir. ( jethro tull, bazi prodüksüyon, teknik, saglik sorunlari nedeni ile kayitlari yarim birakarak sato’yu terkeder. 2 lp olarak tasarlanan «passion play»de, eldeki kayitlardan derlenerek, tek lp olarak piyasaya verilir ! ). uriah heep’in yeni albümünün kayitlari temmuz’da biter ve ortaya yeni bir heep klasigi çikar; “sweet freedom”! albüm eylül 1973’de piyasaya verilir ve umulanin üzerinde bir ilgi ile karsilanir. . «melody maker» ; -«uriah heep zirvenin dorugunda, yeni albümlerindeki 6 hit parçalari ile farkli bir milenyum’da yerlerini aldilar» yorumunu yapar. albüm ingilterede 18.siraya kadar yükselir. «stealin» yanlizca ?ngilterede degil, tüm dünyada hit olur. bu arada ken hensley, ilk solo albümü olan «proud words on a dusty shelf»i ayni yil gerçeklestirir. uriah heep üyeleri’de artik bütün dünyada taninmis ve ünlenmisler, yasantilari’da buna göre degismistir. herbiri birer star’dir artik. hensley byron için ; -» karizmasi çok fazla, o belki’de dünyanin en iyi vokalisti degil ama en iyi sovmeni oldugu kesin» derken, box; sahne disinda neseli optimist bir kisilk sergiler. kerslake ise tam bir güç makinesidir sahnede. mm onun için; -» yanlizca bilek kuvveti ile degil tüm vücudu ile çaliyor sanki» yorumunu yapar. gary thain; ince, kirilgan fizigine karsi sahnede devlesen bir bas virtüözüdür adeta … ve hesley ; «bay konuskan» , klavye profesörü, söz yazari, besteci… uriah heep’in adeta beynidir. grup elemanlarini artik san-söhret, para, lüks yasam beklemektedir, limuzinler, kizlar hersey onlarla birliktedir… ancak, grup için pek de mutlu olmayan günler yakindadir. 1974 yilinin ilk ayinda yeni albümlerinin kayidi için yeniden ingiltere disina, almanya - münih’e giderler. ocak-mart aylari arasinda kaydedilen yeni albüm, haziran 1974’de piyasaya verilir. albümün adi; “wonderworld”dür. grubun en verimli döneminde, «sweet freedom» gibi olaganüstü bir albümün pesinden, en azindan ayni güzellikte bir albüm bekleyen müzikseverler ve otoriteler saskinlik içerisindedirler. uriah heep tarihinde bu kadar hayalkirikligi yaratan baska bir albüm bilinmemektedir. hensley’e göre; yurtdisinda kayit yapmak, grubun motivasyonunu olumsuz etkilemis ( sweet freedom’da fransada kaydedildi ? ) ve negatif enerji’ye neden olmustu. bir’de buna eklenen prodüksüyon aksakliklari ve acelecilik ! albümün istenilen kaliteye ulasmasini engellemisti. -«çaldigim en dramatik albüm» tanimlamasi yapar mick box ve devam eder, - » david sürekli içki içiyordu, ken ise duygusal ve ruhsal bir çöküntü dönemindeydi, ben ise zamanimin çogunu, ikisine yardim etmekle geçiriyordum» ! wonderworld albümü, elestirmenler tarfindan begenilmese’de yine de albümle ayni adi tasiyan parça ve 2,5 dakikalik balad «easy road» akillarda kalir. uriah heep’in üzerinde dolasan kara bulutlar etkisini sürdürür. eylül ayindaki amerika turnesinde,dallas’da basçi gary thain’i sahnede elektrik çarpar. hemen hastaneye kaldirilir. amerika ve ingiltere turneleri iptal edilir. içine kapali kisiligi ve uyusturucu müptelasi thain için bu olay onun sonunu hazirlar. üç ay sonra gruptan ayrilir ve 8 aralik 1975’de 27 yasinda, asiri dozda eroin nedeni ile evinde ölü bulunur. bu siradisi bas virtüozünün kaybi grubu sarsar, ancak uriah heep yoluna devam etmelidir. king crimson ve roxy music’de çalan ünlü basçi john wetton uriah heep’e katilir. 1975 yilinin bahar aylarinda grup, ingiltere’de morgan studyolarinda yeni albümün kaydini tamamlarlar. mayis 1975 tarihinde piyasaya verilen, uriah heep’in 8. stüdyo albümünün adi » return the fantasy»dir. albüm, wonderworld’ün aksine çok basarili olur. beklenen ve özlenen heep albümü olarak kabul edilir. hiç bir uriah heep albümünün ulasamadigi basariyi yakalar ve listelerde 7.’lige kadar yükselir. bu basarinin ardindan grup, tarihinin en uzun turnesine çikar. «year-long world tour» ( yilboyu dünya turnesi ) adi verilen bu turnede, uriah heep iskandinavya’dan baslayarak avrupa, amerika ve kanada kentlerinin çogunda çalar. bron’un açiklamasina göre; 1 milyon kisiye çalmislar ve 30 bin hava mili yol katetmislerdir. kara bulutlar, bu turnede’de heep’in yakasini birakmaz. amerika, kentucky-louisville’de sahneden düsen mick box’in sa? kolu kirilir. tedavisinin sonunda turneye ( her aksam üç agri kesici igne olarak ) devam eder. bu arada ilk best of albümleri çikar. 6 yildir birlikte çalistiklari prodüktörleri » bron «dan ayri olarak bir albüm hazirlamaya kalkarlar. 1975 yilinin aralik ayinda girdikleri stüdyodan 1976 yilinin mart’inda çikarlar. haziran 1976 tarihinde piyasaya verilen, uriah heep’in 9. stüdyo albümünün adi » high and mighty «dir. albüm, ‘weep in silence’ , ‘misty eyes’ gibi birkaç parçanin öne çikmasi disinda r.t.fantasy’nin basarisini yakalayamaz. uriah heep’in kara bulutlari geri dönmüstür ! ne yazik’ki david byron’un alkol aliskanligi, grubun geri kalanini’da etkilemeye baslamistir. 20 bin kisiye çaldiklari philadelphia konserine çok sarhos çikan byron, taskin ve acayip hareketler yapmakla kalmaz seyirciye küfür eder ! … gittikçe artan sorunlar, byron’un kariyerini mahvetmekle kalmaz, uriah heep’e de zarar vermeye baslar. bardagi tasiran damla, 1976 temmuz’unda ispanya turnesinde damlar ve efsane solist david byron, uriah heep’den ayrilir. bu, ayni zamanda son’un da baslangicidir. byron, heep sonrasi iki solo albüm çikartir, pek ilgi görmez … ve 1985 yilinin subat’inda 38 yasinda, kalp krizi nedeni ile aramizdan ayrilir.

uriah heep’i byron’un 1976 yaz’indaki ayrilisinin ardindan ikinci sok beklemektedir. thain’den bosalan yeri dolduracagina mutlak gözü ile bakilan wetton, kariyerine solo çalismalar yaparak devam etmek üzere uriah heep’den ayrilir. hensley onun için ; - «çok iyi basçi idi, ancak vucuda yeni bir deri parçasinin nakli gibi oldu, ise yaramadi, vucut reddetti» ! yorumunu yapar. uriah heep, eylül 1976’da yeni bas’çisini bulur. david bowie ile çalisan trevor bolder gruba katilir ve box, kerslake ile birlikte günümüze kadar gelebilen ender heep elemanlarindan biri olur. sira soliste gelmistir. byron gibi birinden bosalan mikrofon kime teslim edilecektir ? adaylar gözden geçirilir ve aranan taze kan bulunur. «les humpries singers»da da çalismis, alman kökenli rock grubu » lucifer’s friend «in solisti john lawton ile anlasilir. byron gibi gösterisli saçlari yoktur ama sesi onun kadar güçlüdür ! 1976 yil?i sonunda yeni uriah heep biraraya gelir ve yapimciligini yeniden gerry bron’un üstlendigi yeni albümleri üzerinde çalismaya baslarlar. hazirliklari ekim ve kasim aylari boyunca süren ve neredeyse tüm parçalari ken hensley’e ait olan bu yeni heep albümünün adi firefly’dir ve 1977 yilinin subat’inda piyasaya verilir. elestirmenler tarafindan olumlu karsilanan ve melodik yapisi agir basan albüm, eski yillari animsatmaktadir. wise man, rollin’ on, ile birlikte kapanis parçasi firefly dikkat çeker, ama albümün asil hit parçasi sympathy olur ve lawton’un yorumu ile özdeslesir. son yillarinda; basarisiz albümler, uyusturucu, alkol, ölüm, skandal’lar, eleman degisiklikleri ile adi anilan uriah heep zedelenen imajini yenilemek zorundadir. hedefteki amerika turnesine «kiss» ile birlikte çikar ve çok olumlu elestirler alirlar. 1977 yazinda ingiltereye döner ve reading festivalinde açilisi yaparlar. heepseverler artik yeni uriah heep’i benimsemislerdir. bu moralle, temmuz ayinda yeni albüm için stüdyo’ya kapanirlar. eylül 1977’de çalismalar bitmistir. yapimciligini bron ile birlikte hensley’in yaptigi 11. stüdyo albümünün adi innocent victim ‘dir ve 1977 yilinin kasiminda piyasaya verilir. albümdeki «free me» adli parça birçok ülkede listelere girer, bir diger dikkat çeken parça «free ’n’ easy»dir. ancak, ‘the dance’ ve ‘choices’ adli parçalar’da en az onlar kadar ilgi görür. burada asil önemli olan bu iki parçanin amerikali söz yazari , jack williams’a ait olmasidir. albüm avrupada büyük basari elde eder, bir milyonun üzerinde satarak heep’in en basarili albümlerinden biri olur. 1978 yazinda grup lawton ile birlikte yaptiklari üçüncü stüdyo albümü için ingilteredeki «roundhouse» stüdyolarina girerler. temmuz ve agustos aylarinda yapilan kayitlarin prodüktörlügünü önceki albümde oldugu gibi, gerry bron, hensley ile birlikte yapar. albüm 1978 eylül’ünde piyasaya verilir. bu, uriah heep’in 12. stüdyo albümüdür ve adi; fallen angel’dir. albüm, innocent victim’in basarisina ulasamasa’da ona yaklasir ve basarili bulunur. bazi parçalar, parlak dönemdeki heep’i animsatmaktadir, özellikle «come back to me» , «fallen angel». bu arada grupta ken hensley’in üslendigi liderlik rolü, diger elemanlara gittikçe daha çok rahatsizlik vermektedir. parçalarin çogunu o yazmakta, yazdiklarinin tümünü’de kullanmaya kalkmaktadir. asiri özgür ve basina buyruk davranislari’da cabasi olmaktadir. uriah heep bir kez daha derinden sarsilir. belçika turnesinde lawton gruptan ayrilir. lawton’un yerine lone star grubunun vocalisti john sloman gelir. daha genç, üstelik gitar ve klavye’de çalabilmektir. tam, kadro oturdu derken beklenmedik bir ayrilik gerçeklesir ve «efsane heep» kadrosunun efsane davulcusu «the bear» ( ay? ) lee kerslake heep’den ayrilir. uriah heep davulu , «manfred mann’s earthband»de davul çalmis olan chris sladee teslim edilir. 1979 yili sonlarinda yeni grup, ayni stüdyoda biraraya gelirler. gerry bron bir kez daha uriah heep’i birakmistir. yeni albümün prodüktörlügünü grup yapar. conquest adini tasiyan albüm, subat 1979’da piyasaya verilir. oldukça basarili bulunan albüm elestirmenlerden 5 yildiz bile alir. «feeling» , «fools» ilgi çeken parçalar olarak akilda kalir. son iki degisiklik uriah heep’i bayagi sarsmistir. müziklerinde, eskiye oranla köklü degisiklikler olmustur. hayranlari, efsane kadro ile yapilan «magicians birthday» , «sweet freedom» kalitesinde albümler beklemekte ve o uriah heep’i özlemektedirler. ancak, sürpriz bir ayrilik daha gerçeklesir ve uriah heep’in «beyni» ken hensley, birdaha dönmemek üzere uriah heep’den ayrildigini açiklar. efsane kadro’dan yanlizca mick box kalmistir, acaba geriye kalan grup uriah heep’midir ? gruptaki degisikliklerin ardi arkasi kesilmez. heep hayranlari, kadroyu izlemekte güçlük çekmeye baslarlar. hensley’den klavyeleri, kisa bir süreligine kanadali müzisyen gregg dechert devralir, ancak provalarda istenen performansi gösteremez. box ve trevor bolder, sürpriz bir ziyaret ile david byron’un yeniden heep’e dönmesini teklif ederler, kabul etmez… ! trevor bolder, heep’den ayrilir ve «wishbone ash» de çalmaya karar verir. box, gerry bron ile yollarini ayirir. ünlü «melody maker» dergisi bu olanlar üzerine söyle baslik atar » heap of heep» ( heep yigini ! ) ve 20 elemanin gelip-gittigine dikkat çeker. yanliz basina kalan box, iki gün kendini evine hapseder ve düsünür. heep hayranlarindan gelen mektuplar, grubun devam etmesi gerekliliginin birkez daha altini çizer. box, kerslake’i tekrar geri çagirir. lee; yaninda basçi bob daisley ile birlikte geri döner. ( bir daha’da heep’i birakmaz ! ). klavyeler için, «heavy metal kids»den john sinclair ile anlasilir. geriye, vokalist seçimi kalmistir. «trapeze» grubunun vokalisti peter goalby uygun bulunarak uriah heep mikrofonu teslim edilir. herkes ayni soruyu sormaktadir, » bu hala uriah heep mi ? » . mick box kararlidir, grubu eski günlerine döndürecek bomba gibi sarkilar yazarlar. 1981 yilinin ekim - aralik aylarini stüdyoda geçirirler. yapimciligini «ashley howe»un üstlendigi, uriah heep’in 14. stüdyo albümünün adi abominog’dur ve mart 1982’de piyasaya verilir. bu kadar degisik kadroya göre, çok basarili bir albüm çikar ortaya. hatta, grubun en basarili albümlerinden biri olarak kabul edilir. avrupa ve amerika’da ses getirir. mtv, sürekli olarak «thats the way that it is» i çalmaktadir. albümün bu basarisinda «ashley howe»un büyük katkisi oldugu gerçegi herkes tarafindan kabul edilir. goalby onun için; -» grubun altinci elemaniydi sanki » tanimlamasini kullanir. bu basarinin ardindan, ayni ekip, ayni hizla yollarina devam ederler. 1983 yilinin ocak ayinda girdikleri, londra’daki roundhouse stüdyosunda üç ay çalisirlar. 15. albüm head first , mayis 1983’de piyasaya verilir. ilginç ve basarili bir album olarak nitelendirilir. «roll overture», «red light» gibi yer-yer 70’lerin havasini tasiyan , vokal-gitar atraksiyonlarina rastlanan parçalar, albümün heep hayranlari tarafindan begenilmesini saglar. iki albümdür kadrosunu koruyan heep artik bir degisiklige hazirdir. basçi bob daisley geldigi yere, «ozzy osbourne»a geri dönme karari alir. bu olay bir anlamda uriah heep’in de isine gelir, çünkü eski basçi trevor bolder wishbone ash’da yeteri kadar oyalanmis ve artik yuvaya dönmeye karar vermistir. ( o günden itibaren, birdaha heep’den ayrilmaz ! ) yeni kadro ünlü gruplar ile birlikte bir amerika turnesi yaparlar. zaman-zaman gerry bron ile yollari ayrilan ve kesisen uriah heep, 13 yil boyunca tüm albümlerini, bron’un sirketi bronze etiketi ile çikartmistir. 1983 yilinda, kesin bir karar ile yeni bir plak sirketi ile anlasmaya karar verirler. 1984 baharinda grup, asya, uzakdogu ve yeni zellanda turnesine çikar. döndüklerinde, 1984 agustos’undan 1995 subat’ina kadar üç farkli stüdyoda yeni albümlerinin kayitlari ile ugrasirlar. albümde yer alan 10 parçanin tümünde uriah heep beslisinin imzasi vardir ve albümün yapimcisi tony platt’dir. 16.heep albümünün adi equator olarak seçilir ve nisan 1985’de piyasaya verilir. genel olarak «kötü olmayan» bir heep albümü olarak kabul edilen equator’un dikkat çeken parçalari; ‘poor little rich girl’, ‘heartache city’ ve ‘rockarama’ olarak degerlendirilir. arka arkaya verilen konserler, üst-üste turneler; solist goalby’nin sesini yorar ! ve avusturalya turnesinden sonra gruptan ayrilir. hemen ardindan’da sinclair gider. sinclair’in yerine; «the sweet», «grand prix» gruplarinda çalmis olan phil lanzon gelir.( o günden itibaren, birdaha heep’den ayr?lmaz ! ) solist olarak stef fontaine heep’e katilir, ancak sesi’nin fena olmamasina karsin, profesyonel disiplinden uzak davranislari ile gruba uyum saglayamaz. uriah heep için uygun bulunmaz. mick box, david byron’un o muhtesem vibratolu sesine benzer, uriah heep’i tasiyacak yeni bir ses arayisini sürdürür. «grand prix», «praying mantis» ve «stratus» gruplarinda çalisan bernie shaw’da karar kilar. shaw, bütün heep klasiklerini ezbere bilmektedir ve uriah heep’e katilmaktan onur duyacagini söyler box’a. böylece ikinci efsane kadro yerine oturmustur. rock tarihinin belki’de en çok eleman degistiren grubu uriah heep sonunda ideal beslisine kavusmustur. ( 1986’dan günümüze kadar, degismeden gelebilen kadrodur ! )

yeni uriah heep, 1987 yilinin sonlarinda çok ünlü bir konser’e damgasini vurur. o güne kadar demirperde ülkelerinde, özellikle rusya’da konser veren ilk rock grubu olacaktir heep. moskova’ya indiklerinde beatles gibi karsilanirlar, sanki yeni bir «beatlemania» yasanmaktadir. 7 - 16 aralik 1987 tarihleri arasinda moskova olympiskij stadyumunda 10 konser verirler ve toplam 180.000 kisiye çalarlar. hem rus muzikseverleri costururlar, hem de hayranlarina yepyeni ve bomba gibi bir uriah heep’in de müjdesini verirler. konserde heep klasiklerini çok basarili biçimde yorumlarlar, ayrica 3 yeni parçalarini seslendirerek, gelecekteki uriah heep hakkinda ipucu verirler. konser kayitlari 1988 yilinda live in moscow adi ile yayinlanir. albüm, heep tarihinin üçüncü konser albümüdür ve heepseverler tarafindan büyük begeni ile karsilanir. demirperde ülkelerindeki bu büyük ilgiyi degerlendiren grup, moskova turnesinin ardindan yine ilk kez batili bir rock grubu olarak «çekoslovakya»da, «dogu berlin»de ve 80.000 kisiye çaldiklari «bulgaristan»da konserler verirler ve izleyicileri büyülerler. uriah heep, 1988 agustosunda anavatani ingiltere’ye döner ve «reading» festivaline katilarak ingiliz müzikseverlerden olumlu notunu alir. artik yeni bir albümün zamani gelmistir. kayitlar londra’da, aralik 1988’den subat 1989’a kadar sürer. yapiminda basarili prodüktör ashley howe yardimci olur ve uriah heep’in yepyeni albümü raging silence , mayis 1989’da piyasaya verilir. albümün hit parçalari hemen kendini belli eder. ‘blood red roses’, ‘cry freedom’, ‘hold your head up’ ve ‘when the war is over’. albüm, yilin en iyi «hard rock» albümlerinden biri olarak kabul edilir. uriah heep eski günlerine dönmek üzere tirmanisa geçmistir artik. raging silence’?in basarisinin ardindan uriah heep dünyayi dolasmaya baslar. rusya, polonya, brezilya, yunanistan, ispanya, finlandiya ve estonya’nin da aralarinda oldugu 38 ülkede konserler verirler. 1990’da heep’in 20. yili live legends adi altinda kutlanir ve üçlü bir best of albüm çikarilir. shaw ve lanzon’un katilmasi ile müthis bir güç kazanan uriah heep 1986 ve 1995 yillari arasinda, turnelerden firsat buldugunda üç stüdyo albümü ve bir konser albümü çikartirlar. ingiliz fan’larin buldugu bir deyimle uriah heep’in bu dönemine «the wilderness years»! ( yabanilik dönemi ! ) denmektedir. 1990 yilina gelindiginde, kuzey ve güney amerika turnelerinden arta kalan zamanlarda stüdyoya girerek yeni albümlerinin kayitlarini tamamlamaya ugrasirlar. yeni albümün yapimciligini trevor bolder üstlenir. subat 1991’de piyasaya verilen albüme; different world adi verilir. albümde heep’e bazi konuk sanatçilar’da eslik ederler. elestirmenlere göre, kaliteli parçalar içeren kuvvetli bir albümdür. ancak plak sirketi, albüm için yeterli tanitim yapmaz, kapak deseni hiç tutmaz ve begenilmez ve grup bu sirketle birdaha çalismama karari alir. dünya turneleri devam eder, avrupa, kuzey amerika, güney kore, dogu avrupa ve japonya’ya giderler. bu arada, eski albümlerinden klasik parçalarini içeren toplama albümleri çikar. yine, turnelerden firsat bulduklarinda stüdyoya girerler. 1992 yilinin agustosunda 5 parça kaydederler, ancak hem gerisini getiremedikleri, hem de iyi bir plak sirketi bulamadiklari için plak yapimina bir süre ara verirler. 1994’ün kasim-aralik aylarinda ve 1995’in ocak-subat’inda almanya’da stüdyoya girerek 19. stüdyo albümleri sea of light ‘i tamamlarlar. yapimciligini uriah heep’in üstlendigi albüm, nisan 1995’de piyasaya verilir. «demons…» ve «magicians…»dan beri en basarili albüm olarak nitelendirilir elestirmenler tarafindan. özellikle ‘time of revelation’, o zamana kadar yapilmis en iyi rock parçalarindan biri olarak kabul edilir. yeni kadro, her konuda çok iyi uyum saglamaktadir. artik uriah heep eski performansina kavusmus, efsane geri dönmüstür ! yirminci stüdyo albümleri sonic origami ‘yi 14 eylül 1998’de piyasaya verirler. albümün yapimciligini pip wiliams üstlenmistir. albüm, elestirmenler tarafindan yine çok olumlu elestiriler alir, heepseverler tarafindan’da begenilir. heep, albüm sonrasi çok basarili bir avrupa turnesi yapar. 1999’a kadar 45 ülkede konser verirler. sonic origami’den günümüze kadar stüdyo albümü yapmazlar. ( 2004 yilinda bekleniyor ! ). ancak, dünya turnelerinin yanisira çok önemli projelere imza atarlar. 2000 yili aralik ayinin 9’unda, londra’daki mermaid theatre’da eski heep klasiklerini «akustik» aletlerle seslendirdikleri acoustically driven adli muhtesem bir konser verirler. konsere birçok ünlü’nün yanisia ian anderson ( jethro tull )’da flütü ile katilir ! uriah heep fan’larindan gelen istek dogrultusunda benzer bir konseri 23 mart 2001 tarihinde, londra astoria tiyatrosunda verirler. bu konserin adi’da electrically driven olur ve yine ian anderson ( jethro tull ) bu konsere’de flütü ile konuk sanatçi olarak katilir ! . asil bomba ise ayni yilin sonunda patlar. 7 aralik 2001 tarihi; efsane albüm «the magicians birhtday»in, piyasaya verilisinin 30. yilidir ve bunu kutlamak üzere organize edilen konserin adi da «the magicians birhtday party» olacaktir. ancak bu anlamli konseri unutulmaz kilan; sahnede son heep kadrosuna eslik edecek eski heep müzisyenleridir. john lawton ve tabiiki efsane isim ken hensley ! ken, tam 21 yil aradan sonra uriah heep sahnesinde klavye çalacaktir. londra, shepherds bush empire’da düzenlenen konser, yanlizca heepseverler için degil, tüm müzikseverler için tam anlami ile bir sölen olarak kabul edilir




albümleri:
1970 - very ‘eavy…very ‘umble
1971 - salisbury
1971 - look at yourself
1972 - demons and wizards
1972 - the magician’s birthday
1973 - sweet freedom
1974 - wonderworld
1975 - return to fantasy
1976 - high and mighty
1977 - firefly
1977 - innocent victim
1978 - fallen angel
1980 - conquest
1982 - abominog
1983 - head first
1985 - equator
1989 - raging silence
1991 - different world
1995 - sea of light
1998 - sonic origami


Uriah Heep Şarkıları


A Far Better Way  
A Right To Live  
A Year Or A Day  
Across the Miles  
Against the Odds  
All For One  
All God's Children  
All My Life  
Angel  
Astranaza  

Tüm Uriah Heep Şarkı Sözleri

Uriah Heep Albümleri




Demons And Wizards
2 Parça
7 Jan 2008, 00:00

 



Salisbury
2 Parça
1 Mar 2010, 00:00

 

Tüm Uriah Heep Albümleri

Uriah Heep Benzeri Sanatçılar



0

En Popüler 5 Yerli Sanatçı


Tarkan

Sezen Aksu

Sertab Erener

Vega

Duman

En Popüler Yerli Sanatçılar

En Popüler 5 Yabancı Sanatçı


Coldplay Coldplay

Lana Del Rey Lana Del Rey

Arctic Monkeys Arctic Monkeys

Ed Sheeran Ed Sheeran

Daft Punk Daft Punk


En Popüler Yabancı Sanatçılar

En Popüler 5 Yerli Şarkı


Sekiz 2

Sekiz
Zamanda Yolculuk

Contra
31 Ekran

Hidra
Hakkari 24 Şehit

Serseri Styla
Sevduğum

Marsis

En Popüler Yerli Şarkılar

En Popüler 5 Yabancı Şarkı


22

Taylor Swift
Royals

Lorde
Wrecking Ball

Miley Cyrus
Apokalips

Pentagram
Do I Wanna Know?

Arctic Monkeys

En Popüler Yabancı Şarkılar

En Yeni 3 Şarkı


The Black Keys The Black Keys
Weight of Love Şarkı Sözü
Kasabian Kasabian
treat Şarkı Sözü
Linkin Park Linkin Park
Until it's Gone Şarkı Sözü

Rüya Tabirleri Sitesi

Burçlar Sitesi

Bebek İsimleri Sitesi

Ceyhan Prensi
Sen Parfüm Ben Esrar Kokarım Şarkı Sözü


Red
Nadas Şarkı Sözü


Onur Akın
Asi ve Mavi Şarkı Sözü


Ceza
Holocaust Şarkı Sözü


Edalı Kız
Sevdana Gönül Verdim Şarkı Sözü


Oğuzhan Uğur
Gereksizse Söndür Şarkı Sözü


No.1
Bu Benim Hayatım Şarkı Sözü


Tuncay Erkan
Harmandan Gel Şarkı Sözü


Hidra
Hiphop Zindanı Şarkı Sözü


Serzenish
Sensiz Yaşıyorum Sanma Şarkı Sözü


Zara
Arada Bir Şarkı Sözü


Britney Spears
My Only Wish This Year Şarkı Sözü


Pentagram
Apokalips Şarkı Sözü


Zakkum
Üç Elma Şarkı Sözü


Ramazan Yıldızhan
Neden Gittin Sessizce Şarkı Sözü


Kodes
Çizgi Çek Şarkı Sözü



Copyright © 2013 Şarkı Sözleri.web.tr Her Hakkı Saklıdır.
Şark Sözleri Hakkında - İletişim - Sık Sorulan Sorular - Gizlilik Sözleşmesi - Kullanım Şartları
Sosyal Medyada Biz - Twitter - Facebook - Google +
Sayfa 0.920104 saniyede oluşturuldu. Sitemizde 3256 sanatçıya ait 27268 adet şarkı sözü bulunmaktadır.
DMCA.com