Boston müzik sahnesinde 90’ların sonu ve 2000 başı itibariyle takdire değer gruplar için herhangi bir kategorizasyon yapmanın zorluğu özellikle retro-soul/funk topluluklarının 80’ler synth-pop ve new wave’inden kurnazca sıyrılmaları ile daha da artarken, şehrin en özgün grubu Dresden Dolls kendinden bahsettirmeye başladı. Hat safhada anti-ortodox olan ikili, vokalist / piyanist Amanda Palmer ve davulcu Brian Viglione’nun 2001 yılında kurduğu grup alternative pop-rock, riot grrrl ve vurgulu bir şekilde 1920’lerin Adolf Hitler öncesi Weimar Cumhuriyetine ait Alman kabaresinin üstüruplu bir karışımı.
“Dresden Dolls” ismi ise Palmer ve Viglione’un İngiliz punk grubu The Fall’ın bir şarkısından ve Almanya’nın 2.Dünya Savaşı sırasında bombalanan Dresden şehrinden etkilenerek ortaya çıktı. Palmer söz yazarlığında ve vokalinde hep İngilizceyi tercih etse de Weimar dönemi etkisi grubun etrafını sarıyor. İkili sadece müzikleriyle değil dış görünüşleri ve estetik anlayışlarıyla da bu konudaki ciddiyetlerini sergiliyor.
2000 senesinde merak uyandırmaya başlayan renkli ve şaşırtıcı canlı performansları ile Palmer ve Viglione kıyafetlerindeki ve makyajlarındaki izleri yarı entrikacı goth, yarı Weimar sitilli bir başarı elde etmekte kullanmış farklı kültür ve mahalleri uyumlu bir şekilde biraraya getirebildi. Bu küçük gösteriler sayesinde Dresden Dolls yavaş yavaş mütevazi ama yeterince tutkulu meshebini de oluşturmuş oldu.
Dresden Dolls ‘un kıyafetleri kadar zarif ve becerikli zekası da yaptıkları teatral karanlık müziğin alışılmadıklığını pekiştirdi. Grubun müzik camiasındaki ışık tutanlarındaysa Marlene Dietrich ve Kurt Weill’den rock dünyasının alternatif sanatçıları Tori Amos ve Pj Harvey’e hatta Hole’un şimdilerde solo takılan kurucusu Courtney Love’a kadar çeşnili bir isim listesinden bahsedilebilir.
Londra menşeyli söz yazarı, vokalist Nellie McKay’ın Doris Day hayranlarına kendini hatırlattığı dakikalar arasına sıkışan Alanis Morissette veya Randy Newman gölgeleri aksine Dresden Dolls etkinlendiği ses ve kurguların farklı zaman dilimlerindeki yolculuğunu daha saf ve tabi bir rüzgar estirerek, kombinasyonunuysa daha az iddialı ve alçaktan yaparak kendini zorlama bir tarzdan kurtarabildi.
2003 yılında canlı kayıt toplamalarından oluşan “A Is For Accident” albümünü Important etiketiyle yayınlayan grubun ilk stüdyo albümü de 8Ft. Records’dan 2004 yılında ve kendi isimleri altında çıktı. 2006 yılında ise ‘Goober & The Peas’ üyelerinden Paul Koldeire prodüktörlüğünde Cambridge’deki Apache stüdyolarında kaydedilen ‘Yes,Virginia’ albümleri yayınlandı.
2006’da Haziran ayında the Dresden Dolls Companion Amanda Palmer tarafından yayımlandı. Kitap ilk albümleri The Dresden Dolls’dan itibaren grubun geçmişini anlatıyor. Kitap ayrıca Palmer’la yapılmış bir röportaj, şarkı sözleri ve şarkılar için alınmış notlar barındırıyor 2007 yılında Amanda Palmer’ın yazarlığını yaptığı oyun The Onion Cellar’da, Dresden Dolls’un müzikleri kullanıldı.
Haziran ayında, canlı kayıtlarının yer aldığı Live At The Roundhouse albümü Amerika’da yayınlandı.
Amanda Palmer 2007’de solo çalışmasına başladı. Who KilledAmanda Palmer adında olacak albüm 2008’de yayınlanacak.
The Dresden Dolls hakkında detaylı bilgi için : http://pikapignesi.blogspot.com/2011/08/dresden-dolls.html